I. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
1. Настоящите Общи условия уреждат отношенията между „Ауто Консулт 2016″ ЕООД, ЕИК 203933220, със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора, ул. „Стефан Караджа“ № 26, наричано по-долу СЕРВИЗ, и всяко физическо или юридическо лице, наричано по-долу КЛИЕНТ, във връзка с извършване на автосервизни услуги.
2. По смисъла на настоящите Общи условия:
3. СЕРВИЗЪТ осигурява публичност, достъпност и актуалност на действащите Общи условия в своя търговско-сервизен комплекс и на интернет страницата си.
II. ПРЕДАВАНЕ НА АВТОМОБИЛ И ВЪЗЛАГАНЕ НА РЕМОНТ
4. Автомобилът се предава на СЕРВИЗА за извършване на възложения от КЛИЕНТА ремонт чрез подписана ПОРЪЧКА с уникален номер, като в нея задължително се посочват данни за автомобилът и състоянието му към момента на предаването.
5. В ПОРЪЧКАТА се вписват:
6. Подписването на ПОРЪЧКАТА от КЛИЕНТА означава, че той е запознат и се съгласява напълно с настоящите Общи условия.
7. КЛИЕНТЪТ се задължава да предаде автомобила с:
8. КЛИЕНТЪТ е длъжен да предаде автомобила само със заводските аксесоари и уреди. Всички останали лични вещи и ценности следва да бъдат прибрани преди предаването. СЕРВИЗЪТ не носи отговорност за оставени в автомобила предмети.
9. Лице, което управлява автомобила и предава документите, се счита за оправомощено от КЛИЕНТА да възложи ремонт, като СЕРВИЗЪТ не носи отговорност в случай, че то не е надлежно упълномощено.
10. Автомобилът се приема след предварително уговорен час, включително чрез онлайн система за записване. При невъзможност за приемане в точния час, автомобилът ще бъде приет при първа възможност.
III. ИЗПЪЛНЕНИЕ НА РЕМОНТА
11. СЕРВИЗЪТ извършва стриктно само заявените от КЛИЕНТА дейности, освен в случаите, описани в т.13 и т.14.
12. Необходимите резервни части, детайли, агрегати, възли, консумативи и материали се доставят от СЕРВИЗА за сметка на КЛИЕНТА, освен ако не е уговорено друго.
13. При констатиране на необходимост от допълнителни ремонтни дейности СЕРВИЗЪТ уведомява КЛИЕНТА за вида и стойността им. КЛИЕНТЪТ може да откаже допълнителните работи на своя отговорност, което удостоверява с подпис в ПОРЪЧКАТА.
14. Когато при ремонта се открият повреди, без отстраняването на които автомобилът няма да може безопасно да се движи по пътищата, СЕРВИЗЪТ уведомява КЛИЕНТА за необходимите допълнителни работи и тяхната стойност. Ако КЛИЕНТЪТ откаже да извърши тези задължителни ремонти, той подписва декларация за отказ на своя отговорност. В този случай автомобилът се връща в състояние, непригодно за движение по пътищата, като СЕРВИЗЪТ не носи отговорност за безопасността му.
15. СЕРВИЗЪТ има право да използва подизпълнители при извършване на ремонта без съгласието на КЛИЕНТА.
16. При необходимост СЕРВИЗЪТ може да извършва пътни изпитания (тестови пътувания) на автомобила във връзка с възложения ремонт.
17. СЕРВИЗЪТ няма задължение да предоставя заместващ автомобил за периода на ремонта. КЛИЕНТЪТ няма право на претенции за възстановяване на разходи по наемане на заместващ автомобил.
IV. СРОКОВЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
18. Прогнозният срок за извършване на ремонта се определя индивидуално за всеки случай, като се вземат предвид:
19. При липса на необходими резервни части в склада, прогнозният срок се удължава със времето за тяхната доставка.
20. При промяна в обстоятелствата СЕРВИЗЪТ уведомява КЛИЕНТА за новия ориентировъчен срок без това да поражда отговорност за забава.
V. ЦЕНИ И ПЛАЩАНЕ
21. Цените се формират на базата на:
22. Стойността на работата се определя на база сервизни часове според установените норми за съответния вид ремонт.
23. При прогнозна стойност над 1000 лева КЛИЕНТЪТ заплаща 50% аванс преди започване на работите.
24. Плащането се извършва в лева, в брой или по банков превод, в срок до 7 дни от издаване на фактурата.
25. При забава в плащането КЛИЕНТЪТ дължи неустойка 0,1% върху дължимата сума за всеки просрочен ден.
26. Плащането на цялата фактурирана сума е задължително условие за получаване на автомобила.
VI. ПРИЕМАНЕ НА РЕМОНТА
27. СЕРВИЗЪТ уведомява КЛИЕНТА за приключване на ремонта и определя дата и час за получаване на автомобила.
28. При получаването КЛИЕНТЪТ и представителят на СЕРВИЗА вписват в ПОРЪЧКАТА констатациите си относно изпълнението. При липса на забележки ремонтът се счита приет без възражения.
29. При неизпълнение на задължението за получаване в определения срок, КЛИЕНТЪТ дължи обезщетение за престоя в размер на 20 лева за всеки ден престой.
VII. ГАРАНЦИОННИ УСЛОВИЯ
31. СЕРВИЗЪТ гарантира качеството на извършените дейности в следните срокове:
32. Гаранцията не се предоставя при:
33. СЕРВИЗЪТ не поема гаранция при използване на услугите на външни подизпълнители.
34. Сменените повредени части в гаранция стават собственост на СЕРВИЗА. В останалите случаи могат да бъдат върнати на КЛИЕНТА при предварително заявяване.
VIII. ОТГОВОРНОСТ И ОБЕЗПЕЧЕНИЯ
35. За обезпечаване на вземанията си СЕРВИЗЪТ има право на задържане върху автомобила до пълното плащане.
36. КЛИЕНТЪТ учредява залог върху предоставения за ремонт автомобил в полза на СЕРВИЗА за обезпечаване на всички негови вземания.
37. СЕРВИЗЪТ не носи отговорност за скрити дефекти, които не могат да бъдат установени при обичайния преглед.
IX. ФОРСМАЖОРНИ УСЛОВИЯ
38. СЕРВИЗЪТ не носи отговорност за неизпълнение или повреди при настъпване на форсмажорни обстоятелства.
39. За форсмажорни се считат условия, предизвикани от природни бедствия, война, стачки, промени в законодателството и други извънредни обстоятелства извън контрола на СЕРВИЗА.
X. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИ ДАННИ
40. СЕРВИЗЪТ обработва личните данни на КЛИЕНТА съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 (GDPR) и националното законодателство.
41. Личните данни се обработват за целите на сключване и изпълнение на договора, спазване на законови задължения и законни интереси на СЕРВИЗА.
42. КЛИЕНТЪТ може да упражни правата си по GDPR чрез писмено заявление на адреса на СЕРВИЗА или на електронна поща.
XI. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
43. Споровете се решават чрез преговори, а при невъзможност – от компетентния съд в Стара Загора.
44. Прилага се българското законодателство. При недействителност на отделни клаузи, останалата част от условията остава в сила.
45. СЕРВИЗЪТ си запазва правото едностранно да изменя настоящите условия.
46. Счита се, че КЛИЕНТЪТ е приел настоящите Общи условия и когато не е подписана сервизна поръчка, но са налице в съвкупност следните действия:
Тази поредица от действия представлява конклудентно съгласие с настоящите Общи условия и ги обвързва, независимо от липсата на изрично писмено потвърждение.
47. Настоящите Общи условия са в сила от 16.07.2025 г. и са достъпни в търговско-сервизния комплекс и на интернет страницата на СЕРВИЗА